And so it begin

Ja så har skolan börjat och jag måste säga att det ska bli skönt med lite rutiner igen! Särskilt att få börja röra på sig igen och inte äta en massa skit varje dag. Idag vare volleyboll och fan va kul det va! Jag är nog den enda människan som kan njuta av att vara svettig, okej bara när man tränar, efteråt vill jag ju gärna ta en dusch...
När jag kom hem så red jag. Mamma följde med eftersom jag inte vågar rida själv på den nya hästen då han första gången jag red på honom, stegrade och försökte kastade av mig. Men idag blev jag bara pissed off när han försökte göra nått så det va hårdare tag. Jag fick honom att reagera på skänkeln ganska positivt (för att va honom) och han gick med huvudet i en normal höjd och tittade inte upp i himlen hela tiden. Efter ridturen var han svettig, och det är positivt för det betyder att jag iallafall jobbat ordentligt med honom. Han är ju så grymt omusklad, förmodligen har han blivit bortskämd där han bodde förut. Den förra ryttaren har väl inte krävt så mycket av honom. Eller så är han bara allmänt tjurig...
Ja den nya hästen kallas "Buffis" hehe, bara för att han är så bufflig och manglig... Han är fux och arabhingst, men har ganska bra psyke för han blir inte så lätt rädd för saker. Fast tjurig och envis. Han är ungefär lika hög som en stor D-ponny eller lite högre. Buffis är 6 år gammal, väldigt typisk arab i utseendet. Har ingen bild på honom än men det kommer nog :) 

Nu är jag trött och jag fryser så jag ska förmodligen äta och sen ta en riktigt varm jävla dusch. Jag har lite uppgifter att ta itu med men det får vänta tills imorgon för jag är trött! Jag kommer nog att bli förkyld när som helst, för jag har ont i halsen och hostar lite smått.
Hare gött!
Bild från när jag var rödhårig men jag orkar inte lägga upp nån ny så det får vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0