Fyrverkerier

Det var väntan. Folk blev som galna. Man kände sig som Simba i passet med alla gnuer som sprang över en. Folk knuffades, svor och jävlades. När mörkret föll sjöng alla med i "Satan i gatan", "Välkommen in" och "Snälla bli min".
Då blev alla sams, alla blev helt plötsligt vänner. Lukten av svett, popcorn och sockervadd spred sig mellan alla dansande kroppar. Musiken dånade i öronen, marken vibrerade av basen. Händer i luften och jubel. Min hals är död men ändå sjunger jag med tills lungorna nästan sprängs av syrebrist.

"Får ingen luft
Blir knuffad runt
Jag dansar men jag känner ingenting alls
Allt går för fort
De andra drog
Andas, andas men det är för varmt"

Asså du Veronica, du är fan riktigt cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0