Burlesque

På måndag smälller det! Då åker lilla jag till England, med freddy. Jag är fett nervös men jag längtar.

Vilka av er har sett filmen Burlesque? Eller vilka av er har jag tvingat att se den?
Jag älskar den filmen. Burlesquedans är en sån där sexig dans. Jag skulle vilja lära mig att dansa så för att det ser så roligt ut att jobba på den där klubben. Men jag är inte så duktig på kvinnliga danser.
Först hatade jag burleqsue för att min senaste danslärare sa att burlesque va street, wich is wrong (!!), eller ja hon sa att street har blivit så tjejigt. Då blev jag arg! Street är liksom en blandning av många olika dansstilar, den kan ju inte bara förändras, det är som att säga att balett har blivit lite tangoaktigt... Man kan säga att det finns mjukare/kvinnligare stilar i street.
But yaya, burlesque blev iaf väldigt intressant efter jag hade sett burlesquefilmen. Musiken i filmen är också skitskön!


Dock ser hon 40 år äldre ut i den sminkningen hon har i den dansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0